سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شتابزدگی را واگذار و در حجّت بیندیش و خود را از پریشان گویی نگاه دار، تا از لغزش ایمن بمانی . [امام علی علیه السلام]
دل نوشته
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» نظرتعدادی از مسلمانان وغیرمسلمانان در مورد محرم:

 

*     مهاتما گاندی(رهبر استقلال هند)

من زندگی امام حسین، آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده ام  و توجه کافی به صفحات کربلا نموده ام وبر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، بایستی از سرمشق امام حسین پیروی کند.

*     محمد علی جناح (قاصد اعظم پاکستان)

هیچ نمونه ای از شجاعت، بهتر از آنکه امام حسین از لحاظ فداکاری و تهور نشان داد در عالم پیدا نمی شود. به عقیده من تمام مسلمین باید از سرمشق این شهیدی که خود را در سرزمین عراق قربانی کرد پیروی نمایند.

*     چالزدیکنز(نویسنده انگلیسی)

اگر منظور امام حسین جنگ در راه خواسته های دنیایی بود، من نمی فهمم چرا خواهران و زنان واطفالش بهمراه او بودند؟ پس عقل چنین حکم می نماید که او فقط به خاطر اسلام، فداکاری خویش را انجام داد.

*     توماس کارلایل(فیلسوف ومورخ انگلیسی)

بهترین درسی که از تراژدی کربلا می گیریم، این است که حسین ویارانش ایمان استوار به خدا داشتند. آنها با عمل خود روشن کردند که تفوق عددی در جایی که حق با باطل روبه رو می شود اهمیت ندارد و پیروزی حسین با وجود اقلیتی که داشت، باعث شگفتی من است.

*     پروفسور ادوارد براون(شرق شناس انگلیسی)

آیا قلبی پیدامی شود که وقتی درباره کربلا سخن می شنود آغشته به حزن و اندوه نگردد؟حتی غیر مسلمانان نیز نمی توانند پاکی روحی را که این جنگ اسلامی در تحت لوای آن انجام گرفت انکار کنند...هرکس اندکی حس در نهاد خود داشته باشد نمی تواند از این غصه غم انگیز متاثر نشود.

*     واشنگتن ایروینگ(مورخ امریکایی)

برای امام حسین(ع) ممکن نبود که زندگی خود را با تسلیم شدن به اراده یزید نجات بخشد لیکن مسوولیت پیشوایی مسلمانان اجازه نمی داد که او یزید را به عنوان خلافت بشناسد.او به زودی خود را برای قبول هر ناراحتی و فشاری به منظور رها ساختن اسلام از چنگال بنی امیه آماده ساخت.در زیر آفتاب سوزان سرزمین خشک و در روی ریگ های تفتیده عربستان. روح حسین فناناپذیر است. ای پهلوان و ای نمونه شجاعت و ای شهسوار من ، ای حسین!

*     موریس دوکبری(اندیشمند فرانسوی)

تصمیم ثابت حسین(ع) برای فداکاری مطلق نه ناشی از لجاجت بود نه معلول هوی و هوس. او با پیروی از عقل مصمم شده بود که به طور کامل فداکاری کند تا مجبور نشود بر خلاف عقیده و آرمان والای خود به وسیله سازش کاری با یزیدبن معاویه، به زندگی ادامه دهد.

*     گابریل آنگری(نویسنده فرانسوی)

آرامگاه حسین در کربلا بعد از کعبه بدون تردید دومین زیارتگاه مسلمانان است...جنایت کربلا وحشت انگیز و غیر انسانی بود.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » زینب ( چهارشنبه 86/11/3 :: ساعت 3:55 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

چهره بر خاک
[عناوین آرشیوشده]